Az idő múlása a játékban
Miklós Balázs 2006.01.03. 14:30
Az idő volt van és lessz...MINDÖRÖKKÉ
Az un. "játékidő" és a valós idő között azonban jelentős különbség van.Egy négyórás játékalkalom alatt hónapokat akár éveket lehet lejátszani,máskor azonban egy izgalmas félóra tart ennyi ideig. Azonban fölösleges kijátszani minden másodpercet. Ezt az időt nevezzük "köztesidőnek".(jó megtanulni a köztes idő kijátszásának a trükkjét, mert így gyorsabbá és izgalmasabbá válik a játék.Pl.:négy órát vársz míg a herceg ghoulja behív.)Ezeket az időegységeket hat részre tudjuk osztani:
- Forduló:Kisseb cselekvései a karakternek, az idő sodrásától és a cselekménytől függően három másodperctől három percig tarthat.
- Jelenet:Afilmekhez és a színdarabokhoz hasonlóanez is egy helyszinen történő bonyolultabb reakciókból és ellenreakciókból áll ajelenet mindig anyi fordulóbol áll mint amenyit a helyzet megkövetel,ha teljes egészében párbeszédekbő áll nincs is szükség körökre.
- Fejezet:A történet független része amit alapvetően egy játékalkalom alatt szokás lejátszani.Több, köztes időperiódusokkal tagolt jelenetekből áll;tulajdonképpen teljesen olyan,mint a regények fejezetei vagy színdarabok felvonásai.
- Történet:Teljes történet, bevezetéssel,csúcspont felé közelítő eseményekkel és tetőpontal.Vannak történetek melyek több fejezetből állnak, mások pedig csak egyből.
- Krónika:Történetek sorozata, amelyeket a karakterek puszta jelenléteés a velük történt események(esetleg egy közös téma vagy több sztorin átívelő bonyodalom)kapcsolódnak össze.
- Közetes idő az események nem sorban, körröl körre követik egymást,mondjuk úgy hogy,elmosódik az idő múlása.Ha a mesélő anyit mond,"Négy órát vársz hogy megérkkezzen a géped",ez márköztes időnek,számít hiszen nem játszootátok ki részletesen mind a négy óra eseményeit.Így könyen át lehet siklani az unalmas részeken.
|